Viaţa invizibilă a lui Addie LaRue

viata invizibila a lui addie larue

Autor: V.E. Schwab

Titlu original: The Invisible Life of Addie LaRue

Recenzie:

O carte din categoria YA trebuie să aibă cu adevărat ceva special ca să îmi placă, iar cartea de faţă a avut tot ce mi-aş fi putut dori: o idee originală, o punere în scenă plină de imaginaţie, un personaj feminin cu care să mă pot identifica şi prin care să trăiesc povestea, emoţie şi un final plin de speranţă. Nu vă zic dacă finalul e fericit sau nu, cred că depinde de perspectiva fiecăruia. V-am stârnit curiozitatea?

Addie LaRue se naşte într-un sătuc din Franţa anului 1691 şi face un pact cu un zeu al întunericului pentru viaţă veşnică (sau, cel puţin, până când se va sătura de viaţă). Dar orice târg îşi are preţul, iar libertatea vine cu un cost greu: Addie dispare din memoria oricărui om de îndată ce acesta o pierde din ochi. Străină pentru proprii părinţi, Addie îşi dă seama că nu aceasta e libertatea la care visa şi se hotărăşte să nu îşi cedeze sufletul. De-a lungul timpului, Addie descoperă regulile şi limitările târgului, dar şi portiţele de scăpare, zonele gri prin care îşi poate lăsa amprenta asupra lumii.

Într-un plan al prezentului, care progresează mult mai lent decât planul trecutului, Addie îşi duce viaţa invizibilă în New York-ul anului 2014, convinsă că încă mai are multe de descoperit. Dragostea e dificilă pentru ea, din cauza limitărilor care i-au fost impuse, însă îşi găseşte plăceri în lecturi, în filme şi în galerii de artă.

„Cărțile […] sunt o cale de a trăi o mie de vieți – sau de a găsi putere într-una foarte lungă.”

Totul se schimbă însă, când Addie îl întâlneşte pe acel băiat care nu o poate uita. Cine e el şi de ce regulile nu i se aplică şi lui, va trebuie să citiţi. Am scris la început că autoarea a pornit de la o idee originală. Ei, până în acest punct al povestirii, cred că a mai adăugat încă una şi totul se leagă într-un mare fel.

Aproape în orice fantasy ajungi la un moment dat să vezi defecte în logica scriitorului, fapte lipsite de consecvenţă sau care nu sunt prea bine explicate. Nu mi s-a părut că ar fi ceva de reproşat acestui roman. Autoarea are grijă să lege toate iţele şi să explice inexplicabilul, încât am rămas surprinsă de imaginaţia ei.

Fiecare parte a cărţii începe cu descrierea unei opere de artă care are o anumită legătură cu Addie. Chiar am căutat să aflu dacă Arlo Miret sau Matteo Renatti au existat în realitate. Răspunsul e că nu au existat, ceea ce înseamnă că operele atribuite lor sunt de fapt ale autoarei, care de altfel e absolventă de arte şi se vede acest lucru. Cărţile, picturile, sculpturile, muzica, teatrul, opera sunt cele care ne înfrumuseţează viaţa şi fără de care e discutabil dacă ar mai merita să trăim.

Cu siguranţă acesta este un roman pe care nu îl voi uita prea curând şi îl recomand cu tot dragul!

Nota mea pe Goodreads:

⭐⭐⭐⭐⭐

Dacă v-a plăcut recenzia mea, puteţi achiziţiona cartea de pe site-ul editurii Bookzone sau din magazinele online Cartepedia & Cărtureşti.

Pentru rezumat, click aici.

Despre autor:

Victoria Elizabeth Schwab e o scriitoare americană contemporană, autoare a mai multor lucrări de fantasy şi science-fiction, atât pentru copii, cât şi pentru adulţi şi adolescenţi. Romanul ei de debut, „The Near Witch”, a fost publicat de Disney în 2011. Printre cele mai cunoscute opere ale sale se numără duologia „Villains”: „Vicious” (2013) şi „Vengeful” (2018); seria „Culorile Magiei” („The Shades of Magic”): „Partea întunecată a magiei” („A Darker Shade of Magic”, 2015), „Adunarea umbrelor” („A Gathering of Shadows”, 2016) şi „Invocarea Luminii” („A Conjuring of Light”, 2017); seria „Monsters of Verity”: „This Savage Song” (2016) şi „Our Dark Duet” (2017); şi „Viaţa invizibilă a lui Addie LaRue” (2020). În 2021 a apărut „ExtraOrdinary”, un roman ilustrat, iar ultima apariţie, din 2022, este „Gallant. Conacul Bantuit” („Gallant”). Victoria Schwab este printre producătorii serialului fantasy pentru adolescenţi „First Kill” (2022), bazat pe nuvela ei cu acelaşi nume. V.E. Schwab are până în prezent două premii Goodreads Choice Awards, la categoria Best Science Fiction în 2018 pentru „Vengeful” şi la categoria Best Best Young Adult Fantasy & Science Fiction în 2022 pentru „Gallant”. Deşi am citit până acum doar o carte scrisă de ea, cred că e o autoare de o imaginaţie extraordinară şi cu siguranţă îi voi urmări apariţiile.

Dacă doriţi să achiziţionaţi cărţile lui V.E. Schwab, vă recomand următoarele edituri şi magazine online: Bookzone, Cartepedia, Cărtureşti & Nemira.